Przez pierwsze 500 km jazdy motorowerem nowym motorowerem lub motorowerem z nowym silnikiem nalezy, nalezy przestrzegać następujących zasad.

1.W okresie docierania nowy silnik wymaga nieco więcej środka smarującego niż podczas późniejszej eksploatacji. Z tego względu do zbiornika pojazdu nalezy wlewać mieszankę o stosunku oleju do paliwa 1:33, tzn. do 3,3 ddm etyliny nalezy dodać 100 ccm oleju.

2.Należy unikać jazdy z pasażerem w górzystym terenie, jak równierz poruszania się na długich odcinkach drogi na pierwszym biegu z dużym obciążeniem układu napędowego (niekorzystne warunki odprowadzania ciepła wskutek małego intensywnego chłodzenia silnika).

3.Podczas jazdy na wzniesieniach , odpowiednio wczesnie redukowac biegi. SIlnik musi pracowac płynnie - praca z małą prędkością obrotową powoduje jego wcześniejsze zyżycie.

4.Początkowo jedynie na krótkich odcinkach drogi dopuszcza się jazdę z pełnym otwarcierm pzrepustnicy. Następnie można zwiększac obciązenie silnika aż do pełnego wykożystania jego możliwości.

Powyższe wskazówki wynikają z następujących powodów: mimo precyzyjnego wykonania elementów układu napędowego podczas docierania, zachodza procesy wygładzania powierzchni łożysk oraz docierania tłoka, kół zebatych i przekładni łańcuchowej. Zmniejsza się dzięki temu zużycie, będące wynikiem procesu tarcia. Wraz z upływem czasu zwiększa się sprawność pojazdu, a coraz więcej użytecznej energii może być wykorzystane do jego napędzania. Podsumowując, można stwierdzić: podczas dociarania moc silnika motoroweru, w porównaniu do stanu początkowego wzrasta o około 0,5 KW (0,7 KM) i jednocześnie zmniejsza sie zużycie paliwa o około 15 %. Dwie ważne czynności konieczne do wykonania w pierwszym okresie eksploatacji pojazdu to: wymiana oleju w skrzynce biegów po 600-700 km oraz zmiana stosunku ilości oleju silnikowego do paliwa po przekroczeniu granicy 500 km. dalsza eksploatacja na mieszance bogatszej (tzn. zawierającej większą ilość oleju silnikowego) byłaby przyczyną nie tylko znacznego zanieczyszczania środowiska, ale również intensywnego osadzania się w silniku i układzie wydechowym nagaru olejowego. Zjawisko to daje się zauważyć w postaci widocznego spadku mocy silnika oraz przede wszytkim wyraźnie podwyższonego zużycia paliwa. Mieszanka palna w stosunku 1:50 jest własciwa dla dotartego, dwusuwowego silnika motoroweru.

WSTECZ