Przedstawiam wykonanie przerobki polegajacej na rozwierceniu gaznika Typu 16N1, na 19mm. Wymagany jest wlasnie ten gaznik do rozwiecania, gdyz ma szeroka przepustnice i mozna poszerzyc gardziel o kilka mm, czego nie mozna zrobic w gaznikach nowego typu (16N3)

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fe8eeb315a5f2e7b

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bd1c0d147a777175

Jesli posiadamy gaznik (najczesciej 16N1-11, badz 16N1-Cool, nalezy wyposarzyc sie rowniez w wiertlo o srednicy fi19 (dopuszczalne fi18,5), wietarke o maksymalnych obrotach ok. 1000 obr./min. (wyzsze obroty po prosu wykrecaja rece - wierlo lubi sie zakleszczyc w aluminum), kilka dysz glownych (72, 74, 76, 78 - potrzebne do pozniejszej kalibracji gaznika), troche cierpliwosc i 20 min wolnego czasu.

Przed rozpoczeciem rozwiercania nalezy wybic rozpylacz. W ty celu nalezy delikatnie wkrecic dysze glowna i kilka racy udezyc jakims lekkim mlotkiem.



http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=69f90c3ee43dc52b

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a003e1252affb76f

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=15b255b32eb5fad4

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=82145e3bb10d10ef

Zwroccie uwage na malenki otworek obok rozpylacza - jest to wlot mieszanki paliwowo-powietrznej biegu jalowego (wolnych obrotow). Przy rozwiercaniu ten otwor sie po prostu zalepia, po rozwierceniu nalezy go przekluc jakim ostrym narzedziem, badz wkretem.:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0af284802a770423

Jesli pozbedziemy sie rozpylacza mozna zabrac sie za rozwiercanie. Gaznik nalezy skrecic do kupy w wkrecic w imadlo w sposob pokazany na zdjeciach. Wiercic nalezy powoli i w miare rownolegle do starego otworu. Trzymajcie pewnie wiertarke - czasem lubi sie wierlo zakleszczyc i obrobcic wiertarka, co napewno zaboli.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=09b24242e70aad98

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=999d63db19412e85

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=613da872684096ab

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3dc06527db55346d


Nastepnie nalezy wbic spowrotem rozpylacz (nacieciem od strony ssania), mozna do tego uzyc nasadki 8mm na przedluzce.:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9d3a26d14eda0d58

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=281e2b87c4c143be

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bcd284b6b0204637


Jesli uporamy sie z tym, nalezy zlikwidowac wszelkie zadziory jakie powstaly podczas wiercenia, gardziel nalezy spilowac na gladko, otwor przepustnicy oczyscic z zadziorow (inaczej bedzie sie zacinac), splanowac (np. na szlifierce stolowej) gladz mocowania gaznika do cylindra (od strony uszczelki). Nalezy rowniez pamietac o otworze biegu jalowego, ktory nalezy przedziurkowac (pisalem wyzej gdzie i jak). Na koniec nalezy wszystko wykapac w benzynie lub ropie.

Gaznik ze wzgledu na rozwiercenie ma wysokie wolne obroty i mozna je jedynie zniwelowac zwiekszeniem proporcji paliwo-powietrze dla wolnych obrotow (wkrecic srube skladu mieszanki wolnych obrotow), jednak zbyt duze wkrecenie skutkuje zalewaniem na wolnych obrotach, nalezy zatem znalezc "zloty srodek". W moim gazniku (cyl 70) mam dysze 78.

W porownaniu z innymi patentami, wzrost mocy i v-max jest naprawde odczuwalny! Poprawia sie znacznie start i moment obrotowy z niskich obrotow, wkreca sie na znacznie wieksze obroty co za tym idzie wzrasta predkosc maksymalna. Najwiekszym minusem tej przerobki (i zarazem jedynym) sa wieksze wolne obroty (nieznacznie). Po przerobce wymagana jest nowa regulacja gaznika. "