Przedstawiam wykonanie przerobki polegajacej na rozwierceniu
gaznika Typu 16N1, na 19mm. Wymagany jest wlasnie ten gaznik do rozwiecania,
gdyz ma szeroka przepustnice i mozna poszerzyc gardziel o kilka mm, czego nie
mozna zrobic w gaznikach nowego typu (16N3)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fe8eeb315a5f2e7b
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bd1c0d147a777175
Jesli posiadamy gaznik (najczesciej 16N1-11, badz 16N1-,
nalezy wyposarzyc sie rowniez w wiertlo o srednicy fi19 (dopuszczalne fi18,5),
wietarke o maksymalnych obrotach ok. 1000 obr./min. (wyzsze obroty po prosu
wykrecaja rece - wierlo lubi sie zakleszczyc w aluminum), kilka dysz glownych
(72, 74, 76, 78 - potrzebne do pozniejszej kalibracji gaznika), troche
cierpliwosc i 20 min wolnego czasu.
Przed rozpoczeciem rozwiercania nalezy wybic rozpylacz. W ty celu nalezy
delikatnie wkrecic dysze glowna i kilka racy udezyc jakims lekkim mlotkiem.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=69f90c3ee43dc52b
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a003e1252affb76f
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=15b255b32eb5fad4
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=82145e3bb10d10ef
Zwroccie uwage na malenki otworek obok rozpylacza - jest to wlot mieszanki
paliwowo-powietrznej biegu jalowego (wolnych obrotow). Przy rozwiercaniu ten
otwor sie po prostu zalepia, po rozwierceniu nalezy go przekluc jakim ostrym
narzedziem, badz wkretem.:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0af284802a770423
Jesli pozbedziemy sie rozpylacza mozna zabrac sie za rozwiercanie. Gaznik nalezy
skrecic do kupy w wkrecic w imadlo w sposob pokazany na zdjeciach. Wiercic
nalezy powoli i w miare rownolegle do starego otworu. Trzymajcie pewnie
wiertarke - czasem lubi sie wierlo zakleszczyc i obrobcic wiertarka, co napewno
zaboli.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=09b24242e70aad98
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=999d63db19412e85
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=613da872684096ab
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3dc06527db55346d
Nastepnie nalezy wbic spowrotem rozpylacz (nacieciem od strony ssania), mozna do
tego uzyc nasadki 8mm na przedluzce.:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9d3a26d14eda0d58
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=281e2b87c4c143be
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bcd284b6b0204637
Jesli uporamy sie z tym, nalezy zlikwidowac wszelkie zadziory jakie powstaly
podczas wiercenia, gardziel nalezy spilowac na gladko, otwor przepustnicy
oczyscic z zadziorow (inaczej bedzie sie zacinac), splanowac (np. na szlifierce
stolowej) gladz mocowania gaznika do cylindra (od strony uszczelki). Nalezy
rowniez pamietac o otworze biegu jalowego, ktory nalezy przedziurkowac (pisalem
wyzej gdzie i jak). Na koniec nalezy wszystko wykapac w benzynie lub ropie.
Gaznik ze wzgledu na rozwiercenie ma wysokie wolne obroty i mozna je jedynie
zniwelowac zwiekszeniem proporcji paliwo-powietrze dla wolnych obrotow (wkrecic
srube skladu mieszanki wolnych obrotow), jednak zbyt duze wkrecenie skutkuje
zalewaniem na wolnych obrotach, nalezy zatem znalezc "zloty srodek". W moim
gazniku (cyl 70) mam dysze 78.
W porownaniu z innymi patentami, wzrost mocy i v-max jest naprawde odczuwalny!
Poprawia sie znacznie start i moment obrotowy z niskich obrotow, wkreca sie na
znacznie wieksze obroty co za tym idzie wzrasta predkosc maksymalna. Najwiekszym
minusem tej przerobki (i zarazem jedynym) sa wieksze wolne obroty (nieznacznie).
Po przerobce wymagana jest nowa regulacja gaznika. "